29 sierpnia odbyło się pierwsze spotkanie z cyklu Sketch x Warsaw! Grupa kilkudziesięciu projektantów, która przybyła do specjalnie zaaranżowanej przestrzeni open space, miała okazję przyjrzeć się technikom pracy w Sketch oraz ciekawym case studies przedstawionym przez prelegentów.

W towarzystwie trzech prelegentów mogliśmy zapoznać się z bardziej zaawansowanymi funkcjami Sketcha, dowiedzieliśmy się, co wyróżnia go od innych aplikacji i dlaczego obecnie jest on już must have każdego projektanta interfejsów i UX designera.

Podczas pierwszej prezentacji porozmawialiśmy o tym, w jaki sposób wygodnie pracować w zespole wykorzystując Abstract, który jest narzędziem pozwalającym na wersjonowanie plików Sketch na potrzeby zespołu a także przydatnym w pracy na własny użytek. W trakcie drugiej prelekcji przekonaliśmy się jak Sketch wykorzystywany jest na co dzień przez twórców platformy GOG.com oraz jak w praktyce wykorzystywany jest Sketch Measure i dlaczego warto go używać. Na praktycznych przykładach okazało się, jaki potencjał drzemie w pluginach do Sketcha. Na koniec usłyszeliśmy o warsztacie pracy UX designera, poznając szybkie metody na układanie wireframe’ów, wdrażanie prototypów, oraz mieliśmy okazję poznać nowoczesny workflow.

Trzy prezentacje zostały zaplanowane w formie otwartego dialogu, tak, by odpowiedzieć na wszystkie pojawiające się pytania uczestników – od tych, którzy właśnie pierwszy raz włączyli aplikację, po takich, dla których Sketch nie ma już praktycznie żadnych tajemnic. Dodatkowo, w przerwach pomiędzy prezentacjami, uczestniczący w spotkaniu mogli zapoznać się ze sobą, zadać szczegółowe pytania prowadzącym oraz wymienić się swoimi doświadczeniami.

Ogromne podziękowania dla prelegentów – Bartłomieja Ferusia, Marcina Zbyszka Blichtarza, oraz Grzegorza Roga.

Zapraszamy na kolejne edycje cyklu Sketch x Warsaw!