Nowości

15 trików WordPressa dla designera i blogera – cz. 1

Pamiętacie czasy, w których blogowanie kojarzyło się głównie z pamiętnikami prowadzonymi na gotowych szablonach, na portalach takich jak blox.pl? Już od kilkunastu lat blogosfera…

Pamiętacie czasy, w których blogowanie kojarzyło się głównie z pamiętnikami prowadzonymi na gotowych szablonach, na portalach takich jak blox.pl? Już od kilkunastu lat blogosfera przeżywa swój rozkwit, a większość blogów prowadzonych jest na WordPressie.

Ale, jak wiadomo, to nie jedyne wykorzystanie tej platformy – okazuje się, że WordPress jest stosowany jako CMS w 30% przypadkach wszystkich stron internetowych! 

Do głównych zalet WordPressa zależy to, że jego podstawowa obsługa jest banalnie prosta. Praktycznie nikt nie będzie miał kłopotu z tym, żeby w godzinę przygotować prosty blog i zacząć publikować na nim treści. 

Jak wyciągnąć maksimum z WordPressa?

Ale ogromna popularność WordPressa oznacza też, że powstały tysiące usprawnień, wtyczek, ulepszeń i trików, które pozwalają wyciągnąć z niego maksimum, usprawnić pracę w nim i zwiększyć jego możliwości.

Zebraliśmy dla Was 15 trików, pluginów i wskazówek, które przydadzą się i bardziej zaawansowanym użytkownikom, jak i tym, którzy dopiero zaczynają. 

W pierwszej połowie zestawiliśmy te ze wskazówek, które polegają na instalacji wtyczek albo innych ułatwieniach dla osób nieznających HTML i CSS, w drugiej – te, w których musisz nieco “pobawić się” kodem. 

Dzisiaj zapraszamy Cię do pierwszej części zestawienia najlepszych wskazówek dotyczących WordPressa.

1. Plugin SEO

SEO, czyli Search Engine Optimalization, to niezbędny do odniesienia sukcesu element każdej strony internetowej. Bez odpowiedniego pozycjonowania Twój portal będzie praktycznie niewidoczny w wyszukiwarkach, a odpowiednia optymalizacja pod kątem SEO sprawia, że dotrzesz do dużo szerszej grupy odbiorców.

Jeżeli nie jesteś specjalistą w tej kwestii i nie chcesz zatrudniać do tego oddzielnej osoby – wybierz jeden z wielu dostępnych pluginów do WordPressa, które będą sprawdzać Twoją treść, nagłówki, tytuły, słowa kluczowe i wiele innych czynników, wpływających na wyświetlanie w wyszukiwarce witryny.

Jeden z cieszących się największą popularnością to Yoast SEO ale do wyboru masz też dziesiątki innych, płatnych i bezpłatnych rozwiązań. 

2. Google Analytics dla Twojej strony

Google Analytics to świetnie znane i powszechnie wykorzystywane narzędzie, które pozwala monitorować zachowania użytkowników, ich interakcje z Twoją stroną i generuje liczne statystyki i analizy tego, jak radzi sobie Twoja strona.

Dzięki temu wiesz na jakich urządzeniach użytkownicy oglądają Twoją witrynę, skąd generowany jest ruch, jak długo na niej zostają… I wiele, wiele więcej. 

Jeżeli chcesz dodać Google Analytics do swojej strony na WordPressie możesz użyć m.in. darmowego i łatwego w użyciu pluginu MonsterInsights. Po założeniu konta na Google Analytics uzyskasz kod służący do śledzenia witryny, a przez resztę procesu poprowadzi Cię instalacja plugina. 

3. Kompresowanie obrazków 

Obrazki to nieodłączna część witryny na WordPressie – to one przyciągają wzrok odbiorcy i bez nich ciężko jest stworzyć poczytnego bloga. Jednak dużo większym błędem, niż nieposiadanie na stronie obrazków, jest… Długie ładowanie witryny. 

Google szacuje, że 53% użytkowników opuści witrynę, jeżeli jej załadowanie zajmuje dłużej niż 3 sekundy.

A jest to bardzo prawdopodobne w przypadku użycia dużych, nieskompresowanych obrazków na stronie. Do wygodnych stron, które pozwalają na kompresję obrazków online należy m.in. tinypng.com, Kraken.io czy Optimizilla

4. Title Tags i Alt Text 

Jak już wiesz, obrazki są bardzo istotne na Twojej stronie internetowej. Ale robią coś więcej niż tylko przyciąganie wzroku czytelników – działają w Twoim interesie również od strony technicznej i funkcjonowania witryny.

Kiedy dodajesz obrazek do strony upewnij się, że nadasz mu tytuł i wprowadzisz tekst alternatywny. Tekst alternatywny będzie wyświetlał się czytelnikowi gdy z jakiegoś powodu nie może załadować się u niego obrazek.

Zarówno tytuł, jak i alternatywny tekst są również wyłapywane przez Google i pomagają w pozycjonowaniu. 

5. Nie rozpraszaj się 

Czy wiesz, że edytor tekstu w WorsPressie ma wbudowane narzędzie, które pozwala schować wszystkie poboczne, rozpraszające tabele i menu? Wystarczy wybrać tę opcję:

źródło


Możesz również włączyć tę opcję wybierając Alt + Shift + G. Gdy zaczniesz pisać, wszystkie elementy po bokach schowają się, a wrócą gdy poruszysz myszą. 

6. Zbieraj maile dzięki WordPressowi

Dobra baza mailingowa to podstawa każdego biznesu i start-upu. Jednak jesteśmy tak przyzwyczajeni do pop-upów i innych sposobów na uzyskanie naszego adresu mailowego, że zwykła prośba o dopisanie się do listy mailingowej na ogół jest nieskuteczna.

Tutaj z pomocą mogą przyjść pop-upy wyświetlające się Twoim czytelnikom, które oferują atrakcyjną dla nich treść – jak dostęp do dodatkowych artykułów, ebooka, podcastu czy innych materiałów – przesłanych na maila.

Przykładem pluginu, który może Ci w tym pomóc, jest Popup Maker.

W następnej części poradnika zebraliśmy dla Ciebie kolejne wskazówki i fragmenty kodu, które pozwolą Ci m.in. na personalizację strony błędu, dodanie opcji infinite scroll czy wyczyszczenie spamu w komentarzach. Sprawdź!

UDOSTĘPNIJ ARTYKUŁ:

Powiązane artykuły

Nowości

15 trików WordPressa dla designera i blogera – cz. 2

Nowości

Już wkrótce – WordPress od Podstaw!

Nowości

Black Friday 2018 – najlepsze promocje

Pozostań na bieżąco!

Już nigdy nie przegapisz ważnych informacji, promocji oraz nowych kursów. Zapisz się na newsletter już teraz!

Zapisując się do newslettera akceptujesz naszą politykę prywatności