Nowości

3 powody, dla których potrzebujesz bloga

Często wspominamy o tym, jak istotna w pracy grafika, projektanta stron WWW czy UX designera może być aktywna obecność w internecie. Niestety, często nie…

Często wspominamy o tym, jak istotna w pracy grafika, projektanta stron WWW czy UX designera może być aktywna obecność w internecie. Niestety, często nie wystarczy być na bieżąco z najnowszymi technologiami – ważne jest również konsekwentne budowanie swojej marki oraz wizerunku jako sprawdzonego, rzetelnego fachowca w danej dziedzinie. A mało jest lepszych okazji do tego, by pokazać i zaprezentować potencjalnym klientom i zleceniodawcom swojego portfolio oraz możliwości, niż social media, własna strona internetowa lub… Blog.

Dawno już minęły czasy, w których blogowanie kojarzyło się z pozbawioną sensu i… publiki rozrywką dla młodzieży, która spisuje na blogu swoje codzienne przemyślenia i opisuje przebieg dnia. Obecnie blogi mają często równą lub przewyższającą portale specjalistyczne jakość oraz są prawdziwą skarbnicą unikatowych, wartościowych treści poświęconych konkretnej branży czy dziedzinie. Przygotowaliśmy dla Ciebie 3 główne powody, dla których warto jest, byś poświęcił nieco czasu i uwagi tej często zapomnianej gałęzi reklamy i budowania swojego wizerunku!

Blog zwiększa Twoją wiarygodność

Na ogół na prywatnej stronie internetowej poza portfolio i zakresem usług nie umieszcza się zbyt wiele informacji na temat swój lub swojej branży. Jednak w przypadku, gdy wchodzi w grę prowadzenie bloga osobistego – możliwości stają się praktycznie nieograniczone! Jeżeli jesteś grafikiem, który jest zafascynowany nowoczesnymi technologiami, nadchodzącym i minionymi trendami a Twoja praca to prawdziwa pasja – warto, byś pokazał to swojemu potencjalnemu klientowi lub osobie, z którą podejmiesz współpracę. W końcu nic nie stawia Cię w pozycji eksperta i osoby, która dobrze się zna na danym biznesie, niż tworzenie na ten temat treści! Pokaż, że nie tylko tworzysz ciekawe i wartościowe projekty, ale że również interesujesz się swoim zawodem i jesteś otwarty na nowości, rozwój i… Chętnie pokażesz klientom jak wygląda Twoja praca od kuchni. Kilka wskazówek dla początkujących, krótki komentarz na temat ostatnich konferencji, a może przegląd najlepszych narzędzi, języków programowania albo kursów? Wybór należy tylko do Ciebie!

Zwiększysz swoją rozpoznawalność

Czy wiesz, że część Twoich klientów może nawet nie wiedzieć o tym, że potrzebują Twoich usług? Jeżeli szukają osoby tworzącej strony www, fotografa czy grafika, prawdopodobnie – jeżeli skutecznie się pozycjonujesz – prędzej czy później wpadną na Twoją stronę lub portfolio. Jednak jest również grupa osób, dla których możesz być po prostu ciekawym blogerem i z przyjemnością będą czytać Twoje wpisy poświęcone poradom, opiniom lub felietony. Będą regularnie odwiedzać Twoją witrynę i wierzyć w to, że jesteś specjalistą w danej dziedzinie. Jeżeli zatem po jakimś czasie nadarzy się sytuacja, w której oni lub ich bliscy będą szukali kogoś, kto jest sprawdzony w Twojej branży… Od razu nasuniesz im się na myśl. To świetna forma reklamy, która działa nawet wtedy, gdy zajmujesz się czymś innym i nie wymaga od Ciebie ciągłego, aktywnego udziału. Jeżeli będziesz tworzył ciekawe treści, jest duża szansa, że potencjalny klient zostanie na Twoim blogu znacznie dłużej, niż na zwykłej stronie, i dzięki temu lepiej zapozna się z Twoimi usługami. Dodatkowo na swoim fanpage czy LinkedIn będziesz mógł wrzucać linki do swoich publikacji, a na blogu – do swojego portalu czy FaceBooka, sprawiając, że ruch na Twoich stronach znacznie się zwiększy!

Poznajesz społeczność z branży

W przypadku reklam Google lub na FaceBooku często zdarza się, że część odwiedzających to osoby przypadkowe, niezainteresowane Twoimi usługami czy produktami. Jednak jeżeli ktoś szuka bloga tematycznego i później odwiedza go regularnie – jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że sam zna się na tej branży, interesuje się nią i szuka osób o właśnie tych umiejętnościach, które Ty posiadasz. Możesz nawiązać wiele wartościowych znajomości – zarówno z przyszłymi klientami, jak i współpracownikami. Co ważne, jeżeli Twoje publikacje będą wysokiej jakości – jest duże prawdopodobieństwo, że linki do nich będą publikowane we wpisach, postach czy artykułach na stronach i fanpage’ach branżowych, co jeszcze dodatkowo zwiększy Twoją rozpoznawalność. Prowadzenie bloga motywuje do tego, by stale być na bieżąco zarówno z konkretną branżą, jak i społecznością wokół niej zgromadzoną. To szczególnie ważne, jeżeli pracujesz z domu lub dopiero rozpoczynasz swoją ścieżkę kariery – w ten sposób możesz przeskoczyć od razu kilka szczebli i nawiązać wartościowe znajomości. W końcu networking jest obecnie jeszcze bardziej przydatny niż kiedykolwiek!

Jeżeli szukasz więcej wskazówek na temat praktycznych działań w sieci, budowania swojej marki osobistej oraz zwiększania swojej rozpoznawalności wśród klientów – możemy zaproponować Ci zapoznanie się z przygotowaną przez nas ścieżką w ramach specjalizacji na temat promocji i biznesu. Poznasz tam tajniki prawidłowego prowadzenia fanpage na Facebooku, przydatne wskazówki dotyczące LinkedIn a także wiele innych porad od specjalistów w zakresie tworzenia wizerunku!

UDOSTĘPNIJ ARTYKUŁ:

Powiązane artykuły

Zasoby

Jak się uczycie? Back to School – podsumowanie akcji

Marketing i Biznes

Angażujące posty na Facebooku dla Twojego biznesu

Nowości

Już wkrótce – WordPress od Podstaw!

Pozostań na bieżąco!

Już nigdy nie przegapisz ważnych informacji, promocji oraz nowych kursów. Zapisz się na newsletter już teraz!

Zapisując się do newslettera akceptujesz naszą politykę prywatności