Marketing i Biznes

Angażujące posty na Facebooku dla Twojego biznesu

W jaki sposób tworzyć angażujące posty na Facebooku, które Twoi klienci chętnie zobaczą na swoim feedzie? Sprawdź praktyczne przykłady!

Jeżeli prowadzisz swoją działalność, pracujesz jako freelancer albo myślisz o zmianie kariery, wiesz, że social media marketing to jeden z najprostszych – i najbardziej opłacalnych – sposobów na reklamowanie swoich usług.

Wymaga stosunkowo małego nakładu pracy, efekty są dość szybkie i łatwe do przeanalizowania, a przy tym pozwala dotrzeć do bardzo dużego grona potencjalnych, nowych klientów. 

Jeżeli jeszcze nie jesteś przekonany do tego, że warto założyć firmowego fanpage, konto na Instagramie czy na Twitterze – zachęcamy Cię do przejrzenia naszego kursu Pawła Tkaczyka na temat budowania marki osobistej.

A jeżeli szukasz inspiracji do tego, jak tworzyć angażujące i osiągające dobre zasięgi posty – czytaj dalej! 

Jak uniknąć nudnych postów?

Prowadząc firmowego fanpage lub konto na Instagramie łatwo wpaść w pułapkę powtarzalnych wpisów, które dla odbiorcy, bombardowanego dzień w dzień tysiącami informacji, zwyczajnie nie są ciekawe. 

Badania pokazują, że obecnie użytkownicy internetu są bardziej niż kiedykolwiek wyczuleni na reklamy, dlatego też coraz częściej typowe strategie marketingowe, oparte na pokazywaniu produktu, przecen czy nachalnym promowaniu firmy, przynoszą efekt odwrotny do zamierzonego.

A przecież social media to świetny sposób na to, by prowadzić spójną komunikację firmy oraz budować markę osobistą. 

Głosowanie reakcjami 

Facebook, dając możliwość pozostawienia jednej z sześciu reakcji pod postem, stworzył – świadomie lub nieświadomie – świetne narzędzie dla social media managerów.

Angażującym i ciekawym pomysłem na stworzenie posta jest danie odbiorcom do wyboru kilku opcji i zachęcenie ich do głosowania reakcjami.

Pozwala to na nawiązanie z odbiorcą dialogu i pokazanie, że marka jest żywo zainteresowana ich preferencjami lub zwyczajami. 

Real time marketing 

Real time marketing to jeden z kluczowych elementów tego, by Twoje posty i wpisy zdobyły duży zasięg i były ciekawe dla odbiorców.

Ale czym on jest? Real time marketing wykorzystuje najnowsze trendy, ciekawe wydarzenia z kraju lub świata albo najświeższe informacje.

Kluczem do wykorzystania go jest monitoring internetu oraz nowinek z Twojej branży – lub nawet popkultury. 

Podstawą jest tutaj szybka reakcja – chyba każdy z nas kojarzy to uczucie lekkiego zażenowania, gdy wielkie korporacje wykorzystują internetowe memy i trendy, które ostatnio były popularne w 2014 roku, ale dopiero teraz przeszły przez szereg managerów, dyrektorów i innych osób, które musiały zaakceptować daną reklamę… 

Dobrymi przykładami real time marketingu może być premiera sezonu bardzo popularnego serialu czy filmu (jak Star Wars czy Gra o Tron), wydarzenia sportowe czy gale filmowe, a nawet… Nietypowa dla danej pory roku pogoda albo inne sytuacje, o których “mówi się”. 

Kliknij i otwórz 

Z tym trzeba się pogodzić – Twój klient nie przegląda Facebooka z niecierpliwością wyczekując na Twój post.

Na swojej tablicy widzi ich setki, i większości z nich nie poświęci nawet dwóch sekund potrzebnych na przeczytanie tekstu na grafice reklamowej.

W jaki sposób w takim razie można zatrzymać jego uwagę? 

Ostatnio na popularności rosną posty, które wykorzystują to, że dłuższe grafiki na Facebooku są ucinane i całość widzi się dopiero po kliknięciu na obrazek.

W górnej części grafiki możesz zadać pytanie albo zagadkę, a na dole – widoczną po otworzeniu całości odpowiedź. 

Rebusy, zagadki, puzzle 

Tutaj konieczne jest nieco więcej pracy, ale zdecydowanie – takie posty zyskują prawie największą popularność. W jaki sposób robić zagadki czy rebusy na Facebooku lub Instagramie? 

Pierwszy z pomysłów to ukrycie logo, fragmentu Twojego produktu czy hasła na obrazku oraz zachęcenie do znalezienia ich i napisania w komentarzu gdzie się znajduje. 

Innym pomysłem mogą być puzzle – czyli przygotowanie grafiki w kształcie puzzli wraz z jednym, brakującym elementem, a następnie danie do wyboru jednego z czterech fragmentów układanki z prośbą o wybranie właściwego. 

Kolejny pomysł to stworzenie grafiki “znajdź, która droga prowadzi do…” lub inną, prostą zagadkę.

Zawrót głowy 

Od jakiegoś czasu na Facebooku jest możliwość publikowania zdjęć 360 – po przesuwaniu obrazu albo skierowaniu telefonu w inną stronę widzimy panoramiczny widok.

Wystarczy na zdjęciu ukryć gdzieś Twój produkt, logo albo poprosić o znalezienie innego elementu. 

Z życia marki 

Spersonalizowane posty na Facebooku i Instagramie, które pokazują codzienną pracę firmy “od kuchni” to kolejny sposób na stworzenie ciekawych i angażujących treści. W końcu każdy lubi podejrzeć to, jak wygląda zaplecze lubianej przez niego firmy lub ciekawej osoby.

Pokazanie ludzkiej twarzy Twojej marki, współpracowników, a nawet jakichś kłopotów, na które napotkałeś się w codziennej pracy to świetny sposób na to, by zaangażować w Twoje posty Twoich klientów. 

Jeżeli to nadal za mało…

Jeżeli nadal brakuje Ci pomysłów i inspiracji – pamiętaj o tym, że najczęściej odtwarzane treści na Facebooku to posty video.

Doskonałym narzędziem angażującym czytelników są konkursy.

UWAGA! Pamiętaj tylko, by były zgodne z regulaminem platformy – przykładowo niezgodne z regulaminem jest uwzględnianie w regulaminie konieczności zaproszenia znajomych do polubienia strony lub udostępnienia postu!

A jeżeli czujesz się pewnie przed kamerą – świetnym wyjściem jest stworzenie live streamu, w którym będziesz odpowiadać na pytania lub pokazywać kulisy pracy w swojej firmie. 

Jakie posty są dla Was najbardziej angażujące, a jakie Was irytują? 

UDOSTĘPNIJ ARTYKUŁ:

Powiązane artykuły

Nowości

[PREMIERA] Kurs Google Tag Manager w Praktyce już na eduweb.pl!

Nowości

Już wkrótce – premiera Kursu Google Tag Manager!

Nowości

Ruszają bezpłatne szkolenia online! Miesiąc E-Biznesu na eduweb.pl

Pozostań na bieżąco!

Już nigdy nie przegapisz ważnych informacji, promocji oraz nowych kursów. Zapisz się na newsletter już teraz!

Zapisując się do newslettera akceptujesz naszą politykę prywatności