Nowości

Czego nie wiesz o pozycjonowaniu SEO? 5 najczęstszych błędów

Metody skutecznej optymalizacji stron internetowych, w taki sposób, by pojawiały się na możliwie najwyższych pozycjach w wyszukiwarkach to temat rzeka. Jeżeli zależy Ci na tym,…

Metody skutecznej optymalizacji stron internetowych, w taki sposób, by pojawiały się na możliwie najwyższych pozycjach w wyszukiwarkach to temat rzeka. Jeżeli zależy Ci na tym, by Twoje działania marketingowe odnosiły sukcesy, a Twoje usługi i produkty dotarły do jak najszerszego grona odbiorców – z pewnością albo już stosujesz pewne techniki SEO, albo chociaż planowałeś to zrobić. W końcu – ruch generowany przez wyszukiwarki to podstawowe źródło ruchu na stronie. Naturalnie mogą zajmować się takimi zagadnieniami specjaliści, którzy zadbają o to, byś widniał na pierwszych stronach wyszukiwarki, ale jest kilka metod które pozwolą Ci samodzielne zwiększyć swoją widoczność w internecie. Oprócz tego możesz przekonać się, czy przypadkiem nie popełniasz kilku najczęstszych błędów, które sprawiają, że działania SEO okazują się nieskuteczne.

Pisanie treści dla wyszukiwarki, a nie dla odbiorcy

 Na szczęście powoli odchodzą do przeszłości techniki SEO oparte na pisanych na zasadzie „kopiuj-wklej” tekstach, w których najważniejsze dla portalu słowa kluczowe były używane – i nadużywane – znacznie zbyt wiele razy. Oczywiście, treści i zawartość witryny mają nadal duże znaczenie, ale coraz częściej zwraca się uwagę na to, że zachowania użytkowników portalu również wpływają na pozycję strony. Jeżeli więc jesteś właścicielem witryny, a na Twojej witrynie roi się od przygotowywanych masowo tekstów o niskiej wartości merytorycznej – może czas zmienić swoją strategię? Dodatkowo, jeżeli w zbyt krótkim tekście pojawi się zbyt wiele razy dane słowo kluczowe, wyszukiwarka może potraktować Twoje treści jako spam, i uzyskasz efekt odwrotny do zamierzonego. Używaj też słów kluczowych w naturalnej formie, odpowiednio odmienionych i nie powielaj ich zbyt wiele razy w nagłówkach, tytułach i samej treści. Pamiętaj też o tym, żeby określić, co będzie wyświetlało się w wyszukiwarce na temat Twojej witryny – czyli tytuł oraz opis.

Powtarzanie treści

Podobnie jak w poprzednim akapicie, tak zwane duplikowanie treści może spowodować, że wyszukiwarka zacznie ukrywać Twoją witrynę zamiast ją promować. Polega to nie tylko na przeklejaniu niemalże niezmienionych treści w kilka miejsc na Twojej stronie. Równie dużym problemem jest używanie nieoryginalnych treści, które widnieją już gdzieś w internecie – nie tylko artykułów, ale również opisów produktów czy treści, które publikujesz również na swoim fanpage czy na innych witrynach. Można łatwo uniknąć tego popularnego błędu, po prostu redagując w nieco zmienionej formie dany tekst i nie wykorzystując tych samych materiałów na różnych platformach. Innym problemem z duplikowaniem treści jest to, że często nasze strony internetowe są dostępne pod różnymi domenami – z przedrostkiem www oraz bez niego. O ile dla użytkownika nie ma to żadnego znaczenia, to według wyszukiwarki są to dwie różne witryny, posiadające taką samą treść. Pamiętaj o tym, żeby wybrać jedną, preferowaną wersję, która będzie Twoją domeną, i stworzyć tak zwane przekierowanie 301.

Zapominanie o urządzeniach mobilnych

W zeszłym roku pierwszy raz liczba wyświetleń witryn na urządzeniach mobilnych przekroczyła liczbę wyświetleń na komputerach. Niestety, wielu przedsiębiorców w dalszym ciągu nie docenia ogromnego potencjału i siły tkwiącej w odbiorcach, którzy otwierają ich strony na tabletach czy telefonach komórkowych, i zapominają o zoptymalizowaniu witryn w taki sposób, by w poprawny sposób wyświetlały się na każdego typu urządzeniach. Już w kwietniu 2015 roku Google wprowadziło zmiany, dzięki którym znacznie lepszą pozycję zajmują te strony, które są przystosowane do urządzeń mobilnych. Duże znaczenie ma też to, czy strona przygotowana jest w sposób estetyczny, czy jest responsywna i czy układ jest czytelny a poszczególne odnośniki ułożone w taki sposób, by nawigacja na małych ekranach była wygodna.

W jaki sposób wygląda karanie tych stron, których właściciele nie idą z biegiem czasu? Za niedostosowanie witryn do urządzeń mobilnych możemy spodziewać się spadku pozycji w wyszukiwarce, jednak tylko w przypadku wyszukiwani na telefonie lub tablecie. Gdy naszą witrynę będziemy sprawdzali na komputerze stacjonarnym albo laptopie, kary nie zostaną nałożone, a strona będzie miała taką samą pozycję jak do tej pory. By sprawdzić, czego głównie używają nasi użytkownicy do przeglądania strony, warto użyć chociażby narzędzia Google Analytics.

Brak sprawdzania efektów

Jedno z najbardziej popularnych cytatów dotyczących marketingu mówi o tym, że „jestem pewien, że połowę moich funduszy przeznaczonych na reklamę wyrzucam w błoto – problem w tym, że nie wiem, która to połowa”. Na szczęście obecnie dysponujemy licznymi narzędziami, które pozwalają nam nie poruszać się po omacku, i wyznaczyć kierunek w jakim najlepiej się rozwijać. Wspomniane Google Analytics to dobre, podstawowe narzędzie, które pozwala sprawdzić efekty poszczególnych zmian wprowadzanych na witrynie. Można dowiedzieć się między innymi jakie słowa kluczowe skłoniły użytkowników do wejścia na stronę, na jak długo na niej zostali a także pozwoli Ci lepiej dopasować swoje działania do grupy odbiorców. Sprawdzisz, jakie frazy są najczęściej wpisywane, które aspekty Twojej działalności są najbardziej poszukiwane i będziesz mógł sprawdzić, czy dotychczasowe działania SEO odnoszą skutki.

Niedocenianie potencjału unikalnych słów kluczowych

Często popełnianym błędem jest skupianie się wyłącznie na bardzo popularnych, globalnych słowach kluczowych, które mają dotrzeć do maksymalnie jak największej liczby odbiorców. Szczególnie w przypadku mniejszych działalności jest to strategia, która nie odnosi wymiernych skutków – pamiętajmy o tym, że w takim przypadku konkurencja jest olbrzymia a szanse na przebicie się – minimalne. Wybierając tak zwane słowa kluczowe long-tail, czyli posiadające minimum dwa człony, mamy większe możliwości na bycie zauważonym na bardziej sprecyzowanym, lokalnym rynku. Co ważne, jeżeli nasza usługa będzie odpowiedzią na bardzo sprecyzowane zapytanie potencjalnego klienta, jest duża szansa, że zostanie na niej na dłużej i że dojdzie do zakupu czy współpracy.

Jeżeli zaciekawił Cię temat pozycjonowania i optymalizacji stron www pod kątem wyszukiwarek, z pewnością Twoją wiedzę wzbogaci nasz siedmiogodzinny kurs – ‘Pozycjonowanie i Optymalizacja, Promocja w wyszukiwarkach”. http://eduweb.pl/kursy/pozycjonowanie/kurs-pozycjonowania.html . W naszych zasobach znajdziesz również szybki, przejrzysty tutorial dotyczący używania słów kluczowych long-tail – http://eduweb.pl/tutoriale/pozycjonowanie-stron-www—long-tail .

UDOSTĘPNIJ ARTYKUŁ:

Powiązane artykuły

Nowości

[PREMIERA] Kurs SEO już dostępny! Trwa Miesiąc E-Biznesu

Nowości

5 sposobów na skuteczne zniechęcenie Twoich klientów

Cierpisz na nadmiar wiernych, zainteresowanych Twoimi działaniami klientów? Twoje social media, na których się udzielasz jako web designer, grafik czy UX designer aż huczą od propozycji współpracy, i…

Nowości

Trendy w UX na 2018 rok? #2

W zeszłym tygodniu omówiliśmy krótko pierwsze pięć trendów, które mają towarzyszyć nam w branży projektowania doświadczeń użytkowników w nadchodzącym roku. Wspomnieliśmy między innymi o synestezji w projektowaniu…

Pozostań na bieżąco!

Już nigdy nie przegapisz ważnych informacji, promocji oraz nowych kursów. Zapisz się na newsletter już teraz!

Zapisując się do newslettera akceptujesz naszą politykę prywatności