Marketing i Biznes

Newsletter UI & UX #4 – Czym są mastermindy, i dlaczego Aga je poleca?

Czym są mastermindy? To regularne spotkania w stałej grupie osób, na których członkinie bądź członkowie wspólnie naradzają się w kwestii ich przedsięwzięć czy decyzji…

Czym są mastermindy?

To regularne spotkania w stałej grupie osób, na których członkinie bądź członkowie wspólnie naradzają się w kwestii ich przedsięwzięć czy decyzji związanych z karierą lub szeroko pojętym rozwojem. Michał Szafrański nazwał to pokrewną grupą mózgów.

O tym, dlaczego mastermindy są świetną formą współpracy i wymiany wiedzy, opowie Wam Aga Naplocha:

„Rok temu brałam udział w spotkaniach mastermind razem z trójką dziewczyn. Co ciekawe, każda z nas jest z innego obszaru: Aleksandra jest projektantką tkanin oraz plakatów, m.in. sprzedaje własne kolaże, Dagmara prowadzi kwiaciarnie w realu i online, a Ola rozwija swój biznes online z suplementami, pracując na etacie. Jak się okazało, ta różnorodność bardzo pomogła nam w generowaniu pomysłów i poznawaniu nowej, świeżej perspektywy. Nasze spotkania odbywały się w miarę regularnie (najczęściej raz na miesiąc). Kiedy zmagałyśmy się z różnymi problemami, zwoływałyśmy spotkanie i wspólnie dyskutowałyśmy o wyzwaniach. Wszystko działo się online, bo nie wszystkie mieszkamy w jednym mieście.

Każde ze spotkań miało taką samą strukturę – na początku dzieliłyśmy tym, co wydarzyło się przez ostatni czas, a potem przedstawiałyśmy jeden problem, który chciałyśmy omówić na forum. Każda z nas miała czas na wypowiedź i udzielenie rad pozostałym osobom. Zebranie feedbacku i różnych perspektyw było dla mnie bezcenne. Mogłam spojrzeć na moją zagwozdkę z różnych perspektyw i nabrać dystansu. Co ważne, z dziewczynami wprost rozmawiałyśmy o naszych stawkach, umowach z klientami czy negocjacjach – mogłyśmy sobie w pełni zaufać.

Dzięki mojej mastermindowej grupie:

  • nauczyłam się lepiej wyceniać swoje produkty,
  • nabrałam odwagi i pewności siebie – zwłaszcza w sprzedaży online,
  • wydałam e-booka (dziewczyny mobilizowały mnie, jak mało kto),
  • poznałam, jak działa biznes sprzedaży produktów fizycznych (i upewniłam się w przekonaniu, że to nie moja bajka),
  • i… zyskałam super krąg wsparcia, który działa do dzisiaj.
    Kiedy przystępowałam do mastermindu moim celem było założenie działalności i wydanie e-booka – mogę radośnie powiedzieć światu: «Udało się!».
    Mastermindy to świetna forma własnego rozwoju i głębszego poznania swoich mocnych, ale i słabszych stron. A wszystko w bezpiecznym otoczeniu z ludźmi, którzy naprawdę chcą się dzielić swoją wiedzą i pomóc sobie nawzajem.”
    Mastermindy mogą kojarzyć Ci się stricte biznesowo, ale warto o nich myśleć w różnorodnych kontekstach.

Czym możesz zajmować się na mastermindzie:

  • ulepszaniem swojego portfolio,
  • dążeniem do awansu (np. na rolę seniorki/seniora lub lidera/liderki),
  • rozwojem swoich kompetencji w konkretnym zakresie np. w analityce produktowej,
  • opracowaniu programu onboardingu dla stażystów,
  • procesem zmiany pracy,
  • projektem pobocznym, który może się w przyszłości stać Twoim startupem…
    …itd.! Chcemy Ci pokazać, że mastermind to super forma do wspólnego móżdżenia, mobilizowania się i szukania rozwiązań.

Mastermindy na Ahoy

Opracowujemy właśnie jesienny program mastermindów na Ahoy. Proces mastermindowy zaczniemy od kreatywnego warsztatu online. Wyniki tego warsztatu pozwolą nam na dobranie uczestników i uczestniczki w 4-osobowe grupy, w których będziecie pracować przez 3 miesiące.
Ale zanim warsztat, to najpierw zapraszamy Cię na spotkanie organizacyjne już w czwartek 28.10 o godz. 18:30 – będzie krótko i konkretnie. Opowiemy, jak będzie wyglądać cały mastermindowy program i odpowiemy na Wasze wszystkie pytania.
->>>>>> ZAPISZ SIĘ NA SPOTKANIE

Jakie Ty masz doświadczenia?

Koniecznie daj nam znać w tym wątku na Ahoy czy masz już doświadczenie z mastedmindami, a jeśli tak to jakie? Tradycyjnie zapraszamy do dyskusji i wymiany doświadczeń z innymi 🙂 Czy chcesz wziąć udział w takich spotkaniach? Jesteśmy bardzo ciekawi! Twój komentarz pomoże nam też stworzyć jak najlepiej dopasowany do Twoich potrzeb program mastermindów.

Lista linków z Newslettera:

Przewodnik po dostępności dla UX writerów



Wszyscy wiemy, że dostępność jest ważna. Autor artykułu podpowiada, jak o nią zadbać jako UX copywriter.

Fiszki do prostego języka



„Pisz po prostu” to checklista i fiszki, które pomogą Ci sprawdzić, czy Twój tekst jest napisany prostym językiem. Stworzone przez Basię Adamską i Kalinę Tyrkiel 👏

O trudnym języku prostymi słowami



Rozmowa w Newonce.radio z Tomaszem Piekotem, Arkiem „Ras” Sitarzem i Karoliną Żurowską.

Jak pytać o płeć w formularzach



Zalecenia kolektywu „Rady Języka Neutralnego” na temat tego, co robić, gdy chcemy zapytać o płeć w formularzu

UDOSTĘPNIJ ARTYKUŁ:

Powiązane artykuły

Marketing i Biznes

Newsletter UI & UX #6 – Jak przygotować się do mastermindu?

Aż 80 osób zgłosiło się do mastermindów w ramach Ahoy – niesamowicie nas to cieszy! Nie spodziewaliśmy się aż tylu uczestników. Aga i Paulina miały nie lada…

Marketing i Biznes

Newsletter UI & UX #5 – Jaka jest przyszłość projektowania UI i UX?

Czy design system jest fundamentem pracy projektanta/projektantki? Jak wygląda współpraca osób projektujących z programist(k)ami? Czy kreatywność powinna być na pierwszym miejscu? Przeanalizujmy obecny stan projektowania UI i…

Marketing i Biznes

Newsletter UX & UX #3 – UX i biznes w praktyce

Dziś zajmiemy się relacją UX i biznesu. Co powinniśmy wiedzieć jako osoby projektujące produkty i usługi? Na te pytania odpowiada nam Wojtek Kutyła. Koniecznie zajrzyj do dyskusji…

Pozostań na bieżąco!

Już nigdy nie przegapisz ważnych informacji, promocji oraz nowych kursów. Zapisz się na newsletter już teraz!

Zapisując się do newslettera akceptujesz naszą politykę prywatności