Sketch x Warsaw #3
To już trzecia edycja Sketch x Warsaw! Zaaranżowana przestrzeń coworkingowa WeWork przy Kruczej gościła wieczorem, 15 stycznia dwóch prelegentów i duże grono designerów, którzy…
To już trzecia edycja Sketch x Warsaw! Zaaranżowana przestrzeń coworkingowa WeWork przy Kruczej gościła wieczorem, 15 stycznia dwóch prelegentów i duże grono designerów, którzy chcieli być na bieżąco z narzędziami do projektowania, design systemami… I networkingiem, który każdorazowo jest osią naszych meet-upów.
Pierwsza część spotkania poświęcona została design systemom. Design system to nie tylko wytyczne dotyczące układu, kolorystyki czy ogólnopojętego wyglądu projektu, ale również cała koncepcja i komunikacja stojące za spójnym i konkretnym wizerunkiem. Stanowi niezbędny element tego, by działania zespołów projektowych tworzyły spójną i charakterystyczną całość.
To właśnie na ten temat przygotował prezentację pierwszy prelegent – Tomek Koszyk z El Passion. Mówił o Design Systems x Sketch 101 – czyli wstęp do tego, czym jest design system, w czym pomaga i jak używać oraz budować go w Sketchu.
Wybór najlepszych narzędzi do projektowania interfejsów to wyzwanie, przed którym prędzej czy później stoi większość designerów. Aplikacje prześcigają się w oferowanych opcjach i możliwościach, i ciężko jest zadecydować, która z nich najlepiej sprawdzi się do poszczególnych etapów projektu. Właśnie dlatego drugą prelekcją było wystąpienie Kamila Tatola, Product Designera i Team Leadera z Flying Bisons.
Kamil opowiedział uczestnikom o tym, z jakich narzędzi w procesie projektowym korzysta jego zespół designu we Flying Bisons. Potem nadszedł czas na przedstawienie głównych różnic pomiędzy pracą z użyciem Sketcha i Figmy oraz to, które narzędzie wybrać do poszczególnych zadań. Na koniec prezentacji Karol opowiedział też o tym, jakie rozwiązania związane z designem są preferowane przez jego zespół.
Będziemy dawać Wam znać o kolejnych meet-upach, które będzie organizował Grzegorz Róg – do zobaczenia!